Oslovování kandidátů je nepostradatelná součást práce recruitera



Určitě se shodneme, že prací Recruitera je najít vhodné lidi do týmů. 
A cest, jak to udělat, je rovnou několik.

Můžeme:
  • Napsat poutavý inzerát, s tím vám pomůže Matěj Matolín
  • Natočit video (k pozici, o firmě, o výběrku...)
  • Začít pořádat odborné meetupy, abychom tak mohli pracovat s komunitou kandidátů a dávat jim něco navíc (třeba možnost zdarma se vzdělávat od našich nejlepších lidí)
  • Zaplatit si remarketing na naše pozice (FaceBook prý funguje nejlíp)
  • A nebo si umět  kandidáty vyhledat
A u vyhledávání (oslovování) se zastavím, protože je to něco, co by každý recruiter měl zvládat na výbornou. Tato vlastnost totiž rozhoduje o kvalitě recruiterů bez ohledu jejich zaměření (IT, finance, strojírenství...).


S natočením videa či remarketingem Vám někdo určitě pomůže, oslovování je však čistě na vás. Vy totiž máte být expertem na to, jak dostat vhodné lidi na pohovory.

Je třeba si uvědomit, že recruitment je z velké části obchod, že je to hlavně o budování vztahů. Že první dojem hraje velikou roli a když se nevhodně uvedeme, není cesta z lesa ven. Špatným oslovením můžeme poškodit společnost i sebe. 

Díky vymakanějším technologiím už není tak těžké člověka vyhledat, ale oslovit. Uchazeči jsou přímo alergičtí na nerelevantní oslovení a jsou schopní vaši zprávu postovat na sociálních sítích pro pobavení ostatních.

Důležité tedy je, si hned na začátku položit otázku: „Z jakého důvodu oslovujete a kolik času s tím chcete ztrácet?“. Pokud vaším úkolem je jen nabídnout pozici a nezáleží vám na tom, jestli s tím člověkem zůstanete do budoucna v kontaktu. Asi klidně stačí rozesílat „copy paste“ zprávy, s alespoň hezky popsanou pracovní nabídkou, jako je třeba tahle:


Jak jsem k té zprávě přišla?
Jsem s kolegy domluvená, že když se jim oslovení líbí, pošlou mi ho pro inspiraci. Tak prodávám, jak jsem koupila. Celkem pěkné, že?

No a pokud oslovujete stejně jako já pro to, abyste s kandidátem i v případě aktuálního nezájmu zůstali v kontaktu. Protože je škoda, když už si dáte práci s tím ho zaujmout, ho jen tak ztratit. Třeba vám pomůžou moje rady.

Co mi pomáhá napsat co nejvíc poutavou zprávu?

  • Vyhledat si informace o osloveném uchazeči a hned na úvod napsat, co o něm  vím. Já u ajťáků pracuji hodně s GitHubem. Vytvářím i prezentace přímo pro osloveného, s jeho jménem, fotkou, informacemi o jeho projektech.

Příklad:
Zdravím XXX, hledám parťáka na React a narazila jsem na Vás. Z LinkedInu vím, že .... Na GitHubu máte ....

  • Myslet na to, že se každý zajímá o sebe. Proto psát nabídku tak, aby to bylo přínosné pro osloveného. Nikoho nezajímá, co vy nabízíte, ale co z toho má ten oslovený.  

Příklad:
Nabízíme home office.
NEBO
Jestli se Vám dobře pracuje z domu, nebudeme Vám to zakazovat.

  • Nebát se na sebe nebo společnost něco prásknout. Máme tendenci takovému člověku věřit víc než tomu, co mlží a maže med kolem huby.

Příklad:
Přiznám se, že můj záměr není z Vás udělat okamžitě kolegu, i když by to bylo hrozně prima, protože ...
Nebo
Víme, že Vám nemůžeme nabídnout benefity jako veliké korporáty, ale ....
  • Netlačit na pilu a nabídnout zůstat v kontaktu do budoucna.

Příklad:
Píšu, protože chci zůstat v kontaktu do budoucna, jestli se Vám tedy naše společnost bude líbit a to, co děláme, bude mít pro Vás smysl.

  • Poprosit o odpověď.

Příklad: Moc děkuji za odpověď, ať už je jakákoli.

Zkuste se držet těchto 5 triků a podle toho přepsat všechna oslovení, která lidem posíláte. Dejte pak vědět, jak vám to funguje.

Co dodat na závěr? Když to zvládnu já, vy taky!

Pokud se o mé práci (technikách oslovování, jak s oslovenými dále pracovat) chcete dozvědět ještě víc, ráda vás uvidím na mém tréninku.

Chci se zúčastnit!




Nebude to jen o tom, něco nového se dozvědět, ale i potkat lidi z oboru, ochutnat home made napečené dobroty a dát si moje oblíbené prosecco u networkingu. Těším se!  


#lovelyhunting
Zdenka

Komentáře

  1. Ta práce recruitera je v tomhle ohledu hodně podobná, jako když sháníte leady a zajišťujete kontakty někdo pro sales oddělení. Zkrátka a jednoduše je to prostě o tom, že zajišťujete možné hlavy, se kterými pak dál pracují v HR. A pak to buď vyjde, nebo nevyjde. Ale zdá se mi to jako hodně podobné.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat