Jak napsat poutavý pracovní inzerát?

Pracovních inzerátů se v recruitmentu nezbavíme! A taky proč? Když fungují!



Tak jako recruitment i pracovní inzeráty prochází transformací. Díky technologiím máme více možností, jak pozici prodat. Nafotit fotky týmu, natočit video... Tak proč máme tolik inzerátů, které kandidátovi nic neřeknou o tom, jak to v daném týmu bude vypadat?

Nesmíte si vystačit s job description od manažera a pouze ji překlopit do pracovního inzerátu. 

Inzeráty s body typu: Náplň práce: Požadujeme: Nabízíme: => NEFRČÍ


Jak napsat poutavý inzerát?

Abyste měli všechny informace, sejděte se s hiring managerem, doptejte se na:

  • zajímavost práce
  • tým
  • specifika
  • negativa (nic není pouze růžové)
  • výzvy do budoucna

Co potom? Přečtě si moje tipy a začněte psát!


Projděme to bod po bodu

Název pozice: 

Do názvu dejte něco navíc, to v čem je ta pozice zajímavá. Účetních, Java programátorů, Operátorů je strašně moc. Vaše pozice už názvem musí svádět k prokliknutí. 

Moje tipy, jak názvy pozic specifikovat:


Začátek textu je klíčový

Úvod je uplně nejdůležitější část celého inzerátu. Pokud kandidáta nechytnete tady, může se stát, že už ho nezaujmente.

Na úvod napiště, co by kandidát ze spolupráce (zaměstnání) mohl získat. Nikoho nezajímá, co nabízíte, každého zajímá, co z toho bude mít.

Příklad:

Tělo inzerátu

Místo klasických bodů "Náplň práce: Požadujeme: Nabízíme:", zkuste vymyslet otázky, které by chtěli od Vás kandidáti zodpovědět. A v ideálním případě text doplňte fotkami týmu i videem, ve kterém představíte specifika dané práce, projektu...
 






A co na závěr?

Je hezké dát kandidátům nějaké tipy, jak se na výběrové řízení připravit. Co natočit video, kde povídte, jaký průběh má vaše výběrové řízení?

Já dávám ještě i proklik na GlassDoor (hodnotící portál), kde máme velmi hezké refrence od  našich bývalých zaměstnaců. 

Hodně štětí při psaní

To jsou moje tipy, díky kterým se nám hlasí poměrně dost kandidátů samo. 
Mám také na moje inzeráty velmi pozitivní reakce od kandidátů i kolegů. 

Držím palce, a kdybyste potřbovali pomoc, podívejte se na nabídku mých služeb.

Lovely Hunting,
Zdenka


Komentáře

  1. V tomhle ohledu by to mělo fungovat nějakým způsobem recipročně a transparentně z obou dvou stran. :-) Říkám zaměstnancům, ať nelžou v CV, a pak říkám zaměstnavatelům, ať jsou transparentní v pracovních inzerátech. :-) Ono to pak nakonec stejně dopadá tak, že se ve vzduchu objeví neplatná výpověď nebo něco takového, protože jedna z těch dvou stran vlastně neví, jak jsou ty podmínky stanovené. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to asi tři měsíce zpět, co jsem se začala dívat po nějaké brigádě. Když jsem tak procházela ty nabídky, tak jsem si všimla, že velké firmy mají ty inzeráty vesměs zmáknuté. Nakonec se mi povedlo brigádničit jako pokladní v jednom menším supermarketu. Už s tou prací mám předchozí zkušenost, takže to pro mě byla výhoda. Alespoň mě při zaškolování nemuseli učit například jak se na pokladně mění pokladní kotoučky. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat