Všem, kteří mají v plánu redesign nebo úplně nový
vzhled kariérních stránek a nechtějí jen kopírovat konkurenci, doporučuji
vyzkoušet poměrně novou techniku Design sprint.
Díky kterému jsme vytvořili tým složený z UX
designérů, marketérů a product ownera (to jsem byla já), zavřeli jsme se
spolu na 5 dní v zasedačce a vymýšleli, diskutovali a hádali se, jak by nové
stránky měly vypadat.
Za 5 dní jsme byli schopní dát dohromady prototyp,
který se skládal z kombinací těch nejlepších návrhů, a dokonce ho i otestovali,
a to jak na našich zaměstnancích, tak i na lidech, kteří naši společnost vůbec
neznají.
Díky tomu jsme si ověřili, jestli námi nově vytvořené stránky poskytnou kandidátům všechny důležité informace a vyvolají chuť u
nás pracovat.
Momenty z Design sprintu ve videu.
Když jsme měli vymyšlený a otestovaný prototyp,
rozhodli jsme se, že si raději konečnou grafiku necháme zpracovat od grafického
studia.
To nám dodalo 5 různých návrhů a my na základě našich připomínek
dospěli k finální podobě.
Vývoj jsme se rozhodli řešit interně.
Ačkoliv si myslíte,
že je to výhodou, musím vás zklamat.
Naši programátoři jsou alokovaní na
projektech a požadavky klienta mají vždy prioritu před těmi interními.
Za dobu vývoje (cca 5 měsíců) jsem navštívila různé konference
a z těch si odnesla další prima tipy, které bych chtěla do webovek
zakomponovat, proto jsem lehce upravovala zadání za běhu, což se dělat nemá, vím a omlouvám se! ;)
Použité technologie:
Frontend: React, GraphQL
Backend: NodeJS (SSR), Drupal 8
(headless)
Co nové webovky umí?
Důležité jsou pro mě kontakty a
informace o zájmech uchazečů, které mi díky aplikačnímu formuláři padají do
ATS.
Máme 2 typy odpovědních formulářů: ten,který se objeví, když chcete
zareagovat na volnou pozici, viz níže.
A ten, kterému říkáme “stay in touch”
a najdete ho jako červenou tečku s obálkou, která se s vámi posouvá společně se
scrollováním.
Díky těmto informacím z formulářů si
můžu kandidáty v ATS rozškatulkovat podle oblasti zájmu a do budoucna s nimi
lépe pracovat.
Těm, kteří se zajímají o vzdělávací akce, posílám informace o
našich meetupech, zájemcům
o spolupráci posílám otevřené pozice, a těm, co mají
zájem o Trainee program, posílám informace o nových kolech naší CN University.
Další vychytávkou pro uchazeče je
možnost zaslat si link dané pozice na svůj e-mail a opětovně tak zvážit svůj zájem.
Toto má sloužit hlavně v případě, když nemáte čas pozici pořádně
prostudovat a chcete si v klidu rozmyslet, jesti na ni zareagujete.
E-maily na kandidáty si nikde neukládáme, neslouží to tedy pro zpětné
trackování kandidátů. Tuto informaci i veřejně sdílíme, viz obrázek.
Na stránky jsem nikdy moc nedal. Podle mě jsou to jenom reference zaměstnanců, kteří se moc bojí toho, že přijdou o místo a tak se nechají fotit s tím, že jsou spokojení a atmosféra je sluníčková. Když chodím na pohovor, tak se dívám po kancelářích. Jak ti lidi působí? Jsou skutečně spokojení nebo jen tupě civí do počítače? A co vybavení? Když je ze Showroom nábytek Praha, leccos to evokuje. V dobrém slova smyslu. Prostě nejlepší je sledovat při pohovoru to pracoviště i tak nějak mezi řádky.
OdpovědětVymazat