Dala jsem dohromady informace, které mě nejvíce zaujaly na
SOSUEE v Tallinnu. Každý bod se zaměřuje na trochu jiné téma.
O čem se na SOSUEE mluvilo?
- Konferenci odstartovala přednáška o diverzitě. Je firma dost vyzrálá a otevřená nabírat lesby, gaye, transexuály? Kolik procent zaměstnanců takoví lidé tvoří? Jak tuto firemní diverzitu správně komunikovat? Za mě je nejdůlažitějšítěmto těmto lidem zajistit příjemné fungování ve firmě, než na to dělat nějakou kampaň. Výběrové řízení nemá být diskriminační, tak proč na to nějak obzlášť upozorňovat.
Autor: Joanne Lockwood
- Pozor, i dobře napsaný „template“ může zaujmout oslovené kandidáty. Je to stejné jako u inzerce. Čím víc čtivá, stručná a vzdušná vaše zpráva bude, tím přitáhne více kandidátů. V textu často zmiňte kandidátovo jméno (naše vlastní jméno v nás vždy probudí větší pozornost) a nebojte se ho dát i do předmětu mailu, třeba: Martine, chceme vás do týmu!
- Posílejte follow-up zprávy, ideální počet jsou 3 zprávy v rozmezí 3 týdnů (tzn. každý týden poslat jednu zprávu). První zpráva by měla být co nejvíce osobní, druhá zpráva má doplnit další informace o nabízené pozici/firmě a v poslední zprávě by mělo zaznít, že pokud teď není správný čas na změnu, je možnost zůstat do budoucna v kontaktu + ideálně zjistit pomocí dotazníku, proč kandidát neodpověděl, viz obrázek níže.
Autor: Piret Luts
- Důležité je vyniknout, a když nabíráte ajťáky, je fajn psát jejich jazykem. Třeba takto:
- Mně se tento přístup líbí a už jsem s kolegou domluvená, že mi dá pár lekcí na kódování, abych mohla s podobnými zprávami začít. Pro ty, co by to chtěli zkusit taky, doporučuji kódy psát v tomto programu:https://carbon.now.sh
- Všichni recruiteři by měli být business partnery své firmy. Měli by pro manažery mapovat talenty a vytvářet příležitosti, kde a jak je získat. Také by měli rozumět produktu, který společnost prodává, businessu, který dělá. Proto, aby mohli kandidátovi povědět co nejvíce informací nejen o pozici, ale i o fungování firmy jako takové. To je totiž přidaná hodnota recruitera!
Autor: Anna Stenbeck
- Jak by vypadal pracovní inzerát, pod kterým byste byli podepsaní jako autor? Nebo který byste si měli dát na svůj FaceBook? Napsali byste ho stejně jako ten, který visí anonymně na pracovním portále pod hlavičkou společnosti?
- Prací recruitera je se neustále učit. Učit se používat nové nástroje, přístupy, postupy. Protože to, co fungovalo před rokem, dnes už neplatí. Učit bychom se měli ideálně v pracovní době, a nikoli po práci, kdy se má odpočívat. Kdo z vás má během práce čas přečíst si článek, poslechnout podcast atp.? Pokud chceme jít s dobou, nestačí jít jednou, dvakrát za rok na školení nebo trénink. Myslete na to, když mluvíte o náplni práce se svým nadřízeným.
Autor: Kasia Tang
- Nikdo nechce vyplňovat dlouhé dotazníky se zpětnou vazbou na pohovor, proto je fajn udělat zpětnou vazbu formou smajlíků s možností napsat více informací k tomu, co se na výběrovém řízení líbilo a co ne, viz obrázek níže.
Autor: Jenni Kivikoski
- Budujte komunitu kandidátů a mějte pro ně zajímavý obsah. Založte si blog, publikujte zajímavé články, videa z oboru. Není to jednoduché, není to totiž jen o vás, vyžaduje to spolupráci s ostatními odděleními. Každopádně společnosti, které pořádají meetupy, mají blog a měsíčně posílají newsletter plný zajímavého obsahu, mají více kadidátů bez potřeby nějaké šíleně drahé inzerce či potřeby platit si personální agenturu.
Autor: Matěj Matolín
- Neříkejte, že si CV kandidáta uložíte do databáze, ale že si ho necháte v talent poolu. Zní to líp, že?
- Zajímé nástroje, které stojí za to vyzkoušet:
- Už víte, jaký text kandidáty na pracovním inzerátu nejvíce zajímá? Kam scrollují a jak se na obrazovce pohybují? https://www.hotjar.com/
- Kde vyhledat e-mail a telefon na kandidáty? https://pipl.com/search/
- Chcete vědět, kdo a kolikrát otevře váš mail? https://www.yesware.com/feature/email-tracking/
- Když chcete napsat v angličtině poutavý inzerát nebo zajímavě oslovit, vyzkoušejte: https://textio.com/products/
- Láká vás posílat personifikované LI pozvánky třeba tisíce lidem na jednou? https://linkedhelper.com/#header
- Mějte v Gmailu propojené emaly na LI profil svých kontaktů: https://business.linkedin.com/sales-solutions/compare-plans/sales-navigator-for-gmail
- Odhalte další sociální sítě na LI profilu vyhledáného kandidáta: https://chrome.google.com/webstore/detail/connectifier-social-links/dalkcdejepnndhaijgjbfhnoocpfickn
- Nezapomínejme, že recruitment je o vztazích. Naším úkolem je komunikovat a zajímat se o kandidáty, které následně představíme společnosti. Aktuálně se nacházíme někde mezi manuálním vyhledáváním/zpracováváním kontaktů a automatizací těchto procesů. Nicméně všichni cítíme, že už velká míra automatizace nastupuje a my díky ní poměrně snadno vyhledáváme kandidáty, chatboti jim odpovídají na základní otázky a my dostáváme již zpracovaná data. Jak to půjde dál? Nechme robotům dělat tu práci, která nám usnadní neustále se opakující úkony, a zaměřme se na networking a udržování dobrých vztahů s kandidáty i kolegy. Jinak se role recruiterů stane zbytečnou. :O
Celou konferenci bych uzavřela
asi tímto:
Snažme se neustále vymýšlet nové
cesty, nebojme se porušovat pravidla a budujme vztahy s lidmi - to totiž
žádní roboti nenahradí J
Autor: Bill Boorman
Konference jsou skvělá příležitost pro networking a navazování či prohlubování vztahů mezi účastníky. Naše zastoupení z České republiky a Slovenska nešlo přehlédnout.
Lovely Hunting
Lovely Hunting
Zdenka
Za mě je fakt super vidět a vědět i to, že ty nabídky práce vypadají v různých státech jinak, protože to prostě ovlivňuje i nějaká společenská nálada, preference a další věci. Prostě třeba Estonsko nemůže mít stejné pracovní nabídky jako Česká republika. Už jen z toho důvodu, že prostě třeba nepošlete lidi ven v prosinci do jejich mrazů.
OdpovědětVymazat