Jak si správně vybrat novou práci?

Doposud byly mé články pro lidi z HR. Nyní udělám výjimku.
Ráda bych vytvořila univerzální manuál pro všechny kandidáty, kteří se nechtějí při výběru nové práce spálit. 



Jak tedy jako kandidát poznám, že je pro mě daná práce vhodná. Na co se mám zaměřit?

Článek rozdělím na 3 části.
Před pohovorem, na pohovoru a po pohovoru.

Část 1:

Před pohovorem doporučuji podívat se na:

  • Firemní Facebook, Instagram, Youtube, Twitter
    • Jaké akce se ve firmě reálně odehrávají
    • Jaká tam panuje atmosféra
    • Jak vypadají kanceláře
  • Kariérní stránky
    • Často z nich poznáte firemní kulturu 
    • Zaměřte se styl komunikace, který společnost používá, jestli je vám tento styl vyjadřování příjemný nebo nikoli.
  • LinkedIn profil recruitera i hiring managera, případně kolegů
    • Řekne vám to, jak dlouho tam pracují, jestli měli kariérní postup, jaké mají zkušenosti, atd. 
  • Finanční výsledky společnosti - Veřejný rejstřík
    • Ověřte si, jestli firma dlouhodobě dosahuje zisk či ztrátu. 

Část 2:

Na pohovoru se ptejte:
  • Proč oni rádi pracují ve firmě?
  • Jaké výhody firma nabízí před konkurencí?
  • Jaká jsou negativa a pozitiva dané práce či společnosti?
  • Jaký styl vedení Váš budoucí nadřízený upřednostňuje? 
  • Jak a jak často probíhá hodnocení - performance review?
  • Jak často a jakým způsobem probíhá vzdělávání?
Plus další otázky, které jsou pro vás důležité. 

Je fajn si před pohovorem nějaké otázky připravit. Buď se na ně dozvíte odpovědi v průběhu pohovoru a pokud nikoli, vytvořte si prostor se na ně doptat. 

Část 3:

Po pohovoru chtějte:
  • Ukázat kanceláře - ideálně Váš stůl
  • Poznat kolegy z týmu
  • Vidět kódy, program, nástroje, které pří práci používají

Závěrem:

Výběrové řízení by mělo být transparentní. Pokud vám firma z nějakého důvodu nechce nějakou informaci povědět, či vás seznámit s lidmi ve společnosti, něco na tom smrdí.

Nová práce by vás měla bavit nejen svou náplní, ale i lidmi v týmu/společnosti. 

Když v práci najdete lidi, se kterými je vám dobře, vyznávají stejné hodnoty a mají stejný humor, máte vyhráno.

Všechny získané informace si dobře zanalyzujte a rozhodněte se, jestli Vám nová práce za změnu stojí. Držím palce. ;)


Prosba:

Pokud vás napadají další body, na které se vám vyplatilo během výběrového řízení zaměřit, dejte vědět. Vytvoříme společně manuál, který pomůže dalším kandidátům ve správném rozhodnutí o jejich budoucím zaměstnání.
Napadá Vás ještě něco?

V boji za lepší práci,

Zdenka
  


Komentáře

  1. Mne hodně pomohlo si najít práci tak, že jsem prostě hledala na internetu a na různých HR serverech :) Třeba takový pracovní portál hitprace pro mne byl naprosto ideální, protože jsem tam na první dobrou našla svou stávající práci, kde jsem opravdu spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  2. Někde jsem slyšel, že ten Atmoskop je hodně zmanipulovaný a spousta toho se nezakládá na pravdě. Prostě tam jsou fejkové recenze těch pracovních míst. Ale jako do jisté míry odrazový můstek to sloužit může, jen to chce samozřejmě trochu volit a přemýšlet u toho. Já jsem si našel praca Kraków a tak pracuji v Polsku. Za mě super parta a moc si to tam užívám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak výběr té správné práce je složitý. Zvlášť když třeba ještě uvažujete nad tím, že byste vystoupili z toho krysího závodu a začali podnikat na svoje vlastní triko. To byl třeba můj případ, kdy jsem si chtěla vyzkoušet, co obnáší práce virtuální asistentky a celkově se osamostatnit a administrativní práce a práci po internetu jsem viděla jako možný způsob obživy. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem nikdy neměla problém s tím si najít práci, ale s tím, abych v nějaké vydržela. Nevěděla jsem, co by mě bavilo, tak jsem práci pořád měnila a nebylo to to pravé, tak jsem se rozhodla, že budu podnikat. Byl to risk, ale vyplatilo se to. Mám úspěšnou firmu, která se pořád rozšiřuje, dokonce teď řeším virtuální sídlo firmy , reklamy a virtuální asistentku :-) .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat