Zaujmi odvážným recruitment brandem

Tento článek píšu díky inspiraci od Dana Kelsalla, kterého jsem potkala na Evolve Summit, kde měl přednášku na téma: The Art of Offending Candidates.

Brand je dnes často skloňovaným slovem. Firmy i recruiteři vytváří obsah a snaží se zaujmout. Díky tomu se na nás valí neustále víc článků, podcastů i videí, které jsou si často dost podobné a kopírují se navzájem. 


Pokud chcete vystoupit ze šedi, je důležité soustředit se na originalitu. A pokud chcete být originální, potřebujete k tomu odvahu.


Musíte počítat s tím, že se někomu váš obsah líbit bude a jiným ne. Budou ho třeba zpochyňovat a mohou se objevit i hateři, kteří umí život pěkně znepříjemnit a odradit vás od vaší cesty.

Bohužel neexistuje univerzální recept, který vám zajistí zářivý brand. Jediné, co vás dovede na správnou cestu je A/B testování, což je jednoduchý marketingový nástroj, který radí vypustit několik testovacích variant obsahu a sledovat, který z nich funguje na vaše publikum. Jen neustálým testováním odhalíte, jaké jaký obsah se vyplatí tvořit. 

Můj nejodvážnějsí nápad byl natočit developerskou jógu, kterou jsme vytvářeli na konferenci Lambdup, kterou jsme za CN Group spoluorganizovali. Na konferneci jsme totiž u našeho stánku cvičili jógu ve stylu programovaních jazyků a video mělo sloužit jako taková instruktáž, jak na to. Na konferenci to mělo velký úspěch a lidi si nás kvůli józe pamatují. 

Na sítích se spíš řešili mé krátké kraťasy a odhalené nohy než nápad jako takový. A přiznám se, byla jsem z toho špatná... Hodně mi pomohla slova mojí tehdejší šéfové Yasmíny Fadilové, která mi říkala, že kandidáty, kterým vadí holky v kraťáskách, tu nechceme a měla pravdu. Po nástupu se prostě ať už s mými odhalenými nohy nebo mých kolegyň setkáte poměrně často, obzvláště v létě. ;)

 

Video Developer jógy na připomenutí.

 

V době testování je důležité obrnit se trpělivostí a vytrvalostí. Pokud se nějaký příspěvek, článek, video nepovede, neberte to jako neúspěch, ale jako proces testování. Stanovte si cílovou skupinu, koho by přesně váš obsah měl zasáhnout a podle toho ho tvořte.

 

Největší problém je ten, že spousta brandů postrádá odvahu. Bojí se riskovat, poškození svého jména, ztráty zákazníků, proto často tvoříme obsah, který nikoho neurazí, ale ani nenadchne.    

 

Nikdy nezačínejte tím, že si vytvoříte HR strategii bez toho, abyste věděli, jaký obsah vám funguje. Vaše strategie by měla sama vykrystalizovat díky A/B testování. Když se zpětně podíváte na obsah s největší úspěšností, rázem zjistíte, jakou cestou se vydat. Cesta je to trnitá, plná nástrah, zklamání a k cíli dojdou jen ti nevytrvalejší, kteří to v polovině nevzdali. 

 

Důležité je si uvědomit, že cílem není zalíbit se všem. Připravte se na to, že někteří budou mít jiný názor, vkus nebo postoj. Důležité je, aby váš brand byl osobitý a přitahoval ty správné lidi a to bez pár zakopnutí nejde. 

 

Pokud to zvládnete, určitě o vás uslyšíme. ;)

 

Posílám kopec odvahy všem <3

 

Lovely Hunting,

 

Zdenka

  

Komentáře

  1. Líbí se mi, jak o tom píšete. Protože tohle si fakticky jen málo firem uvědomuje. Většinou si myslí, že to všechno vyřeší dohoda o pracovní činnosti a tyhle různé věci a lidi budou spoko. Ale když se tomu dá, jak já říkám, xicht už nějak od začátku, tak to dělá divy a hlásí se do výběrových řízení zcela jiní lidé.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat