Jak oslovit kandidáty? Text nebo video?

Poslední měsíce jsem se soustředila na oslovování IT kandidátů. Důvodem bylo snížení reakcí na naše inzeráty i to, že jsem svou manažerskou roli předávala kolegyni a připravovala se na odchod na mateřskou. :) Proto jsem mohla A/B testovat různé tipy svých zpráv. 

 


A co mi z testování vyšlo?

Postupně se zaměříme na zprávy, video i LinkedIn profil. 


Zprávy

Sepsala jsem body, kterých byste se měli při psaní zprávy držet. 

  • Vzdušnost a přehlednost zprávy je důležitější než její délka. Tedy i dlouhá zpráva může zaujmout, když bude rozdělená do odstavců a bodů.
  • Slova, které použijete na začátku oslovení jsou klíčová. A to, kde jste našli kandidáta profil, osloveného moc neohromí.
  • Pokud v oslovení zmíníte něco specifického, čeho oslovený dosáhl nebo se naučil, zvýšíte si o 20% šanci na odpověď.
  • Dejte kandidátovi důvod, proč změnit jeho současnou práci. Nepište co nabízíte, ale co z nabídky kandidáti můžou získat.
  • Vytvořte si vzor, kde budou ideálně 3 oblasti, které personifikujete, použijte kandidáta jméno, zjištěné informace, jeho koníčky, nějakou zajímavost z jeho profilu, atd.
  • Když se v oslovení zaměřite na firemní kulturu a perfektně ji prodáte, máte větší šanci na úspěch, protože pro 88% kandidátů je to jeden z důležitých faktorů, podle kterého si vybírají novou práci.
  • Pokud prodáte ve zprávě výjimečné firemní benefity, máte větší šanci na odpověď. Ale pozor, s benefity, které nabízí 80% firem bohužel neuspějete.
  • O 25% padá šance na odpověď pokud nutíte kandidáty k následujícímu kroku, př: zavolám Vám v ..., napište mi nejpozději do ...
  • Pokud do zprávy napíšete: Pokud o pozici nemáte zájem, mohl byste mi doporučit někoho jiného? Snižujete si o 50% šanci na odpověď. Je to stejné jako kdyby vám něco vyznal lásku a na konci vyznání řekl/a, že v případě vašeho nezájmu má zájem i o Lucku/Petra ;) 
  • Neposílejte kandidátovi pozici, kde jsou přemrštěné požadavky, často to kandidáta zbytečně odradí.
  • Nebojte se napsat i těm kandidátům, kteří mají v profilu uvedeno, že nechtějí dostávat zprávy od HR, jen tuto informaci napište hned na začátek zprávy a k tomu doplňte, proč kandidáta chcete oslovit (vyzdvihněte zkušenosti, které má napsané v profilu).


Video

Video oslovení natáčím přes Loom, se kterým jsem spokojená. Používám bezplatnou verzi, která mi dovolí kandidátovi poslat link, který vkládám do LinkedIn zprávy nebo můžu video přímo vnořit do mailu. Poté, co kandidát video otevře mi přijde e-mail, že dotyčný video viděl. Pro mě je to informace, že oslovený zprávu dostal a video otevřel. 


Video oslovení používám jako follow-up zprávu, tedy jako 2 připomínající zprávu pro osloveného. Zjistila jsem, že se mi videa líp točí, když už jsem první informace poslala ve zprávě. Mám tak ve videu na co navázat. A taky je výhoda v tom, že když první zpráva zabere, není důvod ztrácet čas s videem.  


Ze zpětné vazby vím, že by video pro osloveného nemělo být delší než max 1 min a mělo by být jen o pasivním kandidátovi. Ukázat jeho/její Github, poukázat na technologie, které má v profilu + vysvětlení, proč ho/ji kontaktujete.


Pro inspiraci přikládám příklad mého video oslovení:


Videa s týmem, z teambuildingů, atd. jsou skvělým doplněním vaší inzerce. Já osloveným posílám link na inzerovanou pozici, aby se v případě zájmu dozvěděli ještě víc informací.

O tom, jak napsat poutavý inzerát a jak do nich vložit videa jsem už článek psala: https://krejcikova.blogspot.com/2020/08/jak-napsat-poutavy-pracovni-inzerat.html


LinkedIn Profil

Ano i váš profil rozhoduje v tom, jestli vám kandidát odpoví. Proto byste si měli dát záležet, abyste působili na LinkedInu reprezentativně. 

Vyzdvihněte své úspěchy, pište zajímavé příspěvky i články, sbírejte reference, prodejte se v popisu své pozice, mějte na profilu videa. Všechno to vám pomůže získat u kandidátů vyšší kredit.

Podívejte se na můj LI profil: https://www.linkedin.com/in/zdenka-krejcikova/?originalSubdomain=cz

 




A co dodat na závěr?

Hlavně nezapomínejte do všeho co děláte vložit své silné stránky. Všechny tipy, které jsem ve článku uvedla, si převeďte do své řeči, praxe i oboru. ;) Protože, opisovat se nevyplácí. ale inspirovat se, ano!

Všechny tipy probereme do detailu na tréninku!  


Mějte se moc hezky a brzy ahoj,

 

Zdenka

 

 











Komentáře

  1. My jsme dělali videopohovory do práce Pardubice a musím říct, že to bylo fakt k ničemu. Lidi roztěkaní, nebyl tam ten osobní dojem. Webkamera zkrátka zkresluje. Navíc se ty pohovory hodně protáhli, protože jsme nechtěli nechat nic náhodě a zatímco u někoho mám jako recruiter po pěti minutách jasno a nemá cenu ho držet na pohovoru déle, tak tady jsem prostě čerpal vždy 30 minut na každého.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat