Tak trochu agilní Recruitment

Ukradla jsem trochu AGILITY z vývoje a aplikovala ji pro naše HR tasky, konkrétně pro správu volných pozic.

Je pro mě klíčové, mít o pozici co nejvíc informací, abych ji mohla přiblížit, ať už při oslovení kandidáta nebo při pohovoru.

Informace o pozicích si zaznamenáváme do Trella. 

Na obrázku vidíte tasky, neboli nutnost pozici obsadit. V detailu pozice (při rozkliknutí tasku) je vždy od manažera napsaný podrobný popis, ze kterého potom tvoříme pracovní inzerát. Manažeři mají tak za úkol tasky posouvat a doplňovat podle potřeby a my - Recruitment tým, pozici přesunout do sloupečku FINISH.

V trellu je super, že si k pozicím (taskům) můžete doplnit lokality nebo recruitery, které pozici mají na starost, psát komentáře nebo úkoly, co má kdo udělat. Budete tak mít (jako manažer) vždy přehled o tom, na čem váš tým aktuálně pracuje a jaké pozice mají největší prioritu.

Jasně, vím, že používat Trello neznamená být agilní.

My ale máme nad tasky pravidelné meetingy, kde probíráme, co se pro obsazení pozice udělalo, kolik lidí nám přijde na pohovor a co se musí ještě udělat, abychom pozici co nejdřív uzavřeli. Nechci našim meetingům říkat standupy, protože neprobíhají každý den, ale dvakrát do týdne.

Nějaké "demo" máme tak jednou za měsíc s manažery, když si vyjasňujeme, co je hotového a jak vypadá vývoj dalších pozic.

Nově jsme i do procesu zařadili retrospektivu, díky které na konci roku probíráme, jestli se nám potvrdily/nepotvrdily u nováčků nějaké hrozby, které jsme u pohovoru měli. 

Trello s informacemi chci zachovat i při používání nového ATS – DataCruitu. Aspoň do té doby, než nám DataCruit udělá něco podbného přímo v jejich systému.


Neříkám, že jsme agilní. Jak jsem psala hned na začátku, vidím v tomto našem procesu jen "TROCHU AGILITY"


Jestli vás to zaujalo, vyzkoušejte taky. ;)

Komentáře

  1. Zkouším to a funguje to! Moc děkuji za tip! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ono celkově je Trello silný nástroj pro project management. Vyzkoušel jsem fakt skoro všechno včetně Slacku a dalších věcí a Trello mi sedí asi nejvíc. Pro IT je to fakt super. Já si třeba vývoj mobilní aplikace na míru, kde spolupracujete s klientem, UX designérem, grafikem, copywriterem a marketérem fakt už dneska nedovedu představit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat