Pohled a rady developerů na IT recruitment

 

Sepsala jsem článek na základě informací z dílu #48 podcastu Nelidské zdroje, kde si José s Matějem pozvali k mikrofonu Tomáše Honzáka (GoodData), Jirku Pénzeše(TopMonks) a Jana Kaltouna (STRV).

 

Co si zapište za uši?

Recruiter je obchodník, který prodává službu! 

 

  • Musí znát cílovku (a měl by vědět, jak zaujmout)
  • Stejně jako obchodník musí znát svůj produkt (tedy firmu a volné pozice, které nabízí)

 

Pro  developery nejsou peníze zásadní důvod ke změně a pokud jsou, tak věřte, že vám nabíraný kandidát ve firmě dlouho nevydrží. Vydrží jen do té doby, než dostane někde jinde o pár tisíc víc.

 

Referral (doporučení) funguje a bude fungovat čím dál víc.

Firmu prodávají kandidátům jejich kamarádi, slavní zakladatelé (jsou vidět a slyšet)

i kolegové, kteří jsou v komunitě známí a hezky o společnosti mluví. 

 

Oslovení

Recruiter by měl o kandidátovi zjistit více informací a nedělat kobercový nálet.

Taky by měl umět změnit řeč podle toho, jestli je kandidát z korporátu nebo startupu.

Programátoři se nechtějí bránit příležitostem.

Do oslovení/zprávy se hodí napsat, že i když je teď kandidát ve firmě/na projektu spokojený, můžete se ozvat za xx měsíců. Pokud vaše oslovení zaujme, kandidát se této možnosti bránit nebude. 

Oslovený musí cítit, že jste si dali se zprávou práci. Je super, když najdete o kandidátovi zajímatost, na které zprávu postavíte.

Zkuste najít osloveného github, twitter, a zaměřte se, jaké technologie používá poslední 2 roky.

Ideální je popsat stručně a výstižně projekt a firmu. Dejte do předmětu zprávy výčet technologií a ve zprávě představte detailně nabízenou pozici (programovací jazyk, framework, databázi, webový server).

 

Benefity

Dokažte, že se u vás ve firmě dá odpočívat i během pracovní doby, že nemáte relax zóny

jen na okrasu.

Nazapomeňte pečovat, jak o kafaře tak i čajíčkáře

Tip na benefit:

Je fajn, když firma přispívá na koníčky svých lidí. Třeba, když se o nějakou činnost, sport zajímá víc jak  5 kolegů. Firma jim zaplatí vybraný sport/ činnost.

Developer musí mít možnost zrelaxovat, programovat 8h v kuse nejde.

 

Hodnoty

Pro programátory jsou důležití lidé, projekt, svoboda i peníze.

V oslovení proto ideálně přibližte lidi v týmu, technologie, flexibilitu i plat.

Když firmy nemají dobré projekty, musí to vynahradit penězi.

Většinou mají programátoři minimum, pod které jít nechtějí. Pokud kývnou na dolní hranici finančního očekávání, musí mít zajímavý projekt v zajímavých technologiích a pracovat s lidmi, kteří jsou pro ně inspirativní a můžou se od nich učit.

 

Co se u recruiterů cení?


  • samostatnost (seniorní recruiter, který ví, na co se kandidáta zeptat)
  • znalost businessu 
  • umění vyhledat a přinést kandidáty
  • porozumění si s hiring managerem - recruiter by měl pochopit hiring managera mindset a podle toho najít/vybrat správného kandidáta
  • schopnost odhalit dobrého juniora + osobnost kandidáta

 

Doporučení pro recruitery:

  • zjistěte maximum o pozici 
  • zeptejte se hiring manažera, jaký typ (seniorita, osobnost) nováčka hledá
  • udělejte před pohovorem prescreening kandidáta
  • připravte kandidáta na pohovor (intro o firmě, kolik času bude na pohovor potřebovat, jak bude probíhat technické kolo, atd.)
  • šiřte dobrou pověst o vás i vaší firmě (oslovení/zpráva je reklama společnosti i daného recruitera)

 

Pro ještě více informací si poslechněte výborný díl #48 s Josém, Matějem,Tomášem Honzákem (GoodData), Jirkou Penzešem (TopMonks) a Janem Kaltounem (STRV)

 

Díky kluci za všechny informace!

 

Komentáře

  1. Všem gratuluji! Myslím, že vývoj webových aplikací je obor, ve kterém postupně rozkvétá zlatá žíla. Ono se říká, že to již dlouho trvat nebude, ale na druhou stranu všude vidíme, jak stále IT firmy nabírají. Samozřejmě se tam více profiluje ta práce – už existuje i "IT dělník" ve smyslu správce sítě nebo někoho, kdo tahá kabely. Ale i tak má mzdu poměrně pěknou. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat